Re: Ankieta: AMD stabilny czy nie?

Autor: Alti (alti_at_garbomania.com.pl)
Data: Mon 02 Jul 2001 - 00:58:39 MET DST

Popieram
dodam tylko ze w domu mam 2 kompy I-AMDtb1.1Ghz, VIA KT133A
II- P2 300MHz i jakis intelowski czipset.
Stabilniejszy ten pierwszy.

Użytkownik Airwolf <airwolf_at_nospam.astercity.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9h9qps$6jb$1_at_sunsite.icm.edu.pl...
> Witam! A może by tak zrobić malutką ankietę na temat
> stabilności i kłopotów z AMD/VIA? Proponuję takie coś:

ROTFL!!!
Ludzie!!! Co tu ankietować?
Skąd te zaściankowe, małomieszczańskie przekonanie,
że AMD/VIA ma problemy ze stabilnością? :,DDD
Straszliwie bawią mnie tego typu teksty...
Korzystam z procesorów AMD od wielu lat i _nigdy_ nie zdarzyło
mi się, by zestaw komputerowy był mniej stabilny
od zestawu z procesorem i chipsetem Intela...
Wydaje mi się, że plotki o niestabilności AMD/VIA
odpowiedzialni są ludzie, którzy o sprzęcie
i jego działaniu mają niewielkie pojęcie,
i dla których instalacja sterowników do chipsetu
jest problemem nie do przejścia (no bo tak cholernie
trudno jest ściągnąć z netu te 800KB i zaznaczyć
4 haczyki w instalatorze jeeez) a w ogóle istnienie
czegoś takiego jak sterowniki czy ServicePacki do chipsetu
świadczą ich zdaniem o jego niższości czy problematyczności
(dlaczego??? przecież to _taki_sam_sprzęt_ jak karta dźwiękowa
czy sieciowa :///)

------=[1]=------
> 1. Jaką masz konfigurację:
> a) procesor (np. Athlon TB800, Duron 700)

AC600

> b) płyta główna

ASUS K7M

> c) pamięć RAM

Infineon 384MB

> d) karta graficzna

Leadtek Winfast 2MX

> e) karta muzyczna

A-Trend 3DS724A

> f) inne karty (np. sieciowa, modem, tuner TV, itd.)

IntelliNet RTL8029, Compex RTL8139, Prolink Pixelview PlayTV PAK

> g) zasilacz (np. 250W Codegen)

Enlight 250W

> h) dyski twarde, napędy CD-ROM, DVD

Barracuda II 15GB
Barracuda III 40GB
LG CDR-8400
Teac CD-W54EK

> 2. Jaki masz system operacyjny (np. Win98SE, WinNT, Linux, BEOS, itd.)

Windows 98SE
Windows 2000 SP2
Debian GNU/Linux (Potato 2.2)

> 3. Stabilość i usterki (krótki opis: np. nie zawiesza się w ogóle,
> raz dziennie, zakłócenia podczas odtwarzania dźwięku, itd.)

Nie zawiesza się w ogóle chyba że go o to poproszę :>

------=[2]=------

> a) procesor (np. Athlon TB800, Duron 700)

K6-2 300MHz

> b) płyta główna

FIC VA503+

> c) pamięć RAM

Hitachi 128MB PC-100

> d) karta graficzna

Creative TNT

> e) karta muzyczna

ESS Maestro-1

> f) inne karty (np. sieciowa, modem, tuner TV, itd.)

IntelliNet RTL8029, Zoltrix 14400FMVSP

> g) zasilacz (np. 250W Codegen)

Morex (?) 250W

> h) dyski twarde, napędy CD-ROM, DVD

Quantum CR8.4A

-----=[3]=------

> a) procesor (np. Athlon TB800, Duron 700)

AMD 486DX-4 100MHz

> b) płyta główna

SiS-cośtam

> c) pamięć RAM

SIMM 16MB (4x4 - mieszanina)

> d) karta graficzna

S3 Trio 64V+

> e) karta muzyczna

Brak

> f) inne karty (np. sieciowa, modem, tuner TV, itd.)

IntelliNet RTL8029, Compex RTL8139

> g) zasilacz (np. 250W Codegen)

HGW 200W

> h) dyski twarde, napędy CD-ROM, DVD

WDC 850MB
Conner 120MB

> [...]

> 3. Stabilość i usterki (krótki opis: np. nie zawiesza się w ogóle,
> raz dziennie, zakłócenia podczas odtwarzania dźwięku, itd.)

Nie zawiesza się w ogóle (działa 24h/dobę) :>

Do tego mogę dodać jeszcze kilkanaście AMD'ków które działają u mnie
w pracy i też nie ma znimi żadnych problemów...

Ubawiony:

--
_______.________----_---=[Tomasz Sopyło]=-----=[airwolf_at_astercity.net]=-
   __.-^---..______//---=[ICQ#: 2303703]=---=[http://www.skrzydla.com]=-