Re: czy warto uzywac P3 500@475 (FSB 95 MHz)

Autor: Filip Twardoch (f.twardoch_at_postindustry.org)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 17:08:17 MET DST

Sacul wrote:

> Uzytkownik "Filip Twardoch" <f.twardoch_at_postindustry.org> napisal w
> wiadomosci news:3B3F2A80.968C901_at_postindustry.org...

> coppermine

> Cos ci sie chyba pomylilo z plyta, bo mam AOpen AX63Pro z prockiem Pentium
> III 667MHz Coppermine na szynie 133MHz napiecie 1.65V i dziala bez zarzutu,
> mam go na przejsciówce (plyta na Slot-1 a procek na FCPGA), moze nie robiles
> update BIOSu. W kazdym razie plyta obsluguje Coppermine nawet do 1 GHz.
> Sprawdz BIOS.

Generalnie to mi sie nie pomylilo: mam przed oczami:
instrukcja do AOPen AX63 Pro:
na stronie ~4~ lista supportowanych procesorow, wyraznie napisane -
do Katmai 550 - byc moze plyta dziala rowniez dalej, ale o ile dobrze
pamietam, w trakcie powstawania plyty Coppermine'ow nie bylo. Napiecie
oczywiscie od 1.3V do 3.5V co nie zmienia faktu, ze Katmai pracuje na
2.0V. Tak czy owak, mi nie chce dzialac pow. 500. Na update BIOSu
wpadlem i nic sie nie zmienilo, albo raczej, jest jeszcze gorzej
(mialem R1.11, zupdateowalem do R1.19). Poszlo bez problemu, jednak
teraz 5x95 u mnie rowna sie nie 475 a 468 MHz... do tego jesli ustawie
normalnie na 500.. to wszystko sie wali, juz na poziomie BIOSu
(krzaczki,
freeze itp. - musialem sie bardzo spieszyc i kilka razy probowac
przestawic FSB na 95 zanim sie BIOS wykrzaczy..., po przestawieniu
na 95 wszystko w normie...). Kompletnie tego nie rozumiem. Dzieje sie
tak z P3-500 i P3-550, z Celeronem 433 wszystko dziala jak trza.
tak czy owak dzieki,
pozdr
fth