* Monitory TFT *

Autor: Marcin Sokołowski (a600user_at_wsh-kielce.edu.pl)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 16:10:04 MET DST

Hej,

Interesuja mnie monitory TFT, jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju.
W danych technicznych jest czestotliwosc odswiezania (pionowa 85 Hz np.) - w
jaki sposob nastepuje odswiezanie w takich typach monitorow ? Wiadomo, ze w
tradycyjnych monitorach odswiezanie zwiazane bylo z coraz szybsza praca
dziala elektronowego, co objawialo sie mniejszym migotaniem dla oka
ludzkiego. Od powiedzmy 75 Hz wlasciwie mozna powiedziec, ze go nie ma.
Jak sprawa ma sie w przypadku monitorow TFT ? Czy istnieje rowniez cos na
zasadzie migotania (np. przy przelaczeniu na 60 Hz) ? Pojecia nie mam, a
monitor interesuje mnie ze wzgledow zdrowotnych, nie chcialbym zamienic
patyka na kijek :) Co znaczy te 85 Hz w przypadku monitorow TFT - czy ma
jakies znaczenie oprocz jakosci odswietlanej grafiki ?

Pozdrawiam !

--
Marcin "Xms" Sokołowski
Domowa strona www  * Future_gra *