Re: Program do spisywania zawartosci dysku/CD

Autor: Jan Gościcki (goscicki_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 11:15:25 MET DST

> po Twoim pierwszym poscie ktory mnie skrytykowal, sprawdzilem bo myslalem
ze
> jakies bzdury pisze. otworzylem okno polecen DOS (w win 2000) i bedac w
> katalogu glownym dysku C wpisalem c:\dir /s >plik.txt i to dziala, nie
> dziala oczywiscie jak jestesmy na innym dysku i wpiszemy np d:\>c:\dir /s
> jezeli chodzi o dokladnosc to oczywiscie masz racje ;-) i proponuje EOT

Witam
Wyjaśnię dlaczego się czepiam.
Ano dlatego, że w DOS-ie wszystkie polecenia trzeba wpisywać precyzyjnie
z zachowaniem pewnych reguł.
Ja mam co prawda ME ale to bez różnicy. DOS czy okno DOS-u.

Wpisanie: c:\dir nie ma prawa zadziałać
ponieważ aby wykonać to polecenie na dysku C w katalogu głównym
jest szukany plik o nazwie dir
a takiego pliku nie ma.
Otrzymasz komunikat: błędne polecenie lub nazwa pliku.
Jeśli wpiszesz tylko dir lub dir / jakieś tam (dozwolone) przełączniki
To wtedy jest to polecenie wewnętrzne i zadziała.
Zauważ, że po wejściu w okno DOS, jest już wyświetlane:
c:\>_
lub np.
c:\windows>_
I jeśli teraz do tego dopiszemy: