Re: CELERON 800 Mhz- Jaka temperatura ???

Autor: Jarocki Krzysztof (kjarocki_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 18:33:39 MET DST

> A ja mam 44-46 przy celeronie 800 podkreconycm na 1066 MHz.
> Ale mam tez mocny cooler.
> Sprawdz przyleganie i uzyj pasty silikonowej.
>
> Smoq

Po przeczytaniu tego postu postanowiłem sprawdzić jak to jest z tym C800 u
mnie.
Ja nie ulegam modzie i zawsze kupuję "BOXY" Intela.
U mnie na "boxie" w standardowym ustawieniu 8x100(800MHz) mam 34-35 stopni
Celsjusza.
Przestawiałem (płyta Abit BX133-RAID, SoftMenu III) ustawienia procesora do
1GHz i stan
temperatury oscylował w granicach 37-39 stopni Celsjusza.
Standardowe ustawienia SoftMenu III kończą się na 1GHz, a dalsze podnoszenie
w górę powoduje
udostępnienie pełnego dostępu do parametrów taktowania szyny i napięcia
rdzenia co daje możliwości
"nieograniczonej" zabawy w "prędkość" procesora (no, powiedzmy do momentu aż
nie zacznie się wysypywać).
Ja przezornie zostawiam sprzęt na 1GHz i dalej nie podkręcam.

Sam się zastanawiam od czego zależy wartość temperatury procesora, gdy jak
widać z tych wszystkich
opisów ten sam model może mieć tak różne zakresy temperatur.

Czy ktoś ma koncepcję na temat różnic wersji "bulk" i "BOX" procesorów Intel
?

Krzysiek