Przestawianie parametrów biosu z poziomu Win98????

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 00:50:16 MET DST

Płyta Abit KT7 (bez RAID'a), w biosie w SoftMenuIII, jest opcja Enhance
Chip Performance (mozliwe stany włączona/wyłączona). Według instrukcji
włączenie tego parametru wymusza bardziej agresywne parametry pracy
"mostka północnego", ważniejsze jednak jest to, ze dzięki temu port USB
zaczyna działać poprawnie i Europa Universalis przestaje się wieszać.
:-) Niestety włączenie tej opcji powoduje gubienie klatek przy
zgrywaniu z karty TV, dlatego mam pewien dylemat, albo działa mi USB
(drukarka i skaner) i kiepsko karta TV, albo zgrywanie idzie bez
problemów, a USB nie działa. Trochę męczące jest resetowanie komputera i
przestawianie parametów w biosie, żeby coś wydrukować, dlatego
zastanawiam się, czy jest mozliwość przełączenia tego parametru z
poziomu Windows (oczywiście pod warunkiem, że później nie bedzie
konieczny reset do zatwierdzenia zmiany)??

Pozdrawiam

Darek J.