Re: Stare karty sieciowe - problemy

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 29 May 2001 - 05:48:53 MET DST

Użytkownik "personal" <deadlog_at_wp.pl> napisał w wiadomości news:9euhsj$ic1$1_at_news.tpi.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> napisał w wiadomości
> W tym sęk że na tych kartach nie ma w ogóle zworek. Udało mi się
> zainstalować jedną z sześciu ale musiałem wyłączyć w biosie com2 i
> soundblastera. A tak na marginesie, gdybym tak chciał włączyć wszystko co
> mam wyłączone tzn. USB, port gier, mpu-401 itp., to w ogóle znalazło by się
> na to miejsce, do tego mam jeszcze wszystkie pięć slotów PCI wolnych ?

Widzisz - jeśli nie ma jumperów/zworek to zasoby jakie wykorzystuje karta
ustawiane są programowo, a program dostarczany przez producenta karty...
Kiedyś bawiłem się kartami ISA "noderunner" firmy Artisoft i one miały
software (łatwy do znalezienia i pobrania z netu) którym można było
ustawić i zapisać w eepromie na karcie (zastępującym jumperki) parametry
karty takie jak tryb emulacji, przerwanie, porty I/O i wiele innych.
Postaraj się zindentyfikować karty jakie masz i poszukać do nich software
konfiguracyjnego - za jego pomocą będziesz mógł przestawić kartę aby
nie używała IRQ czy poru I/O powodującego konflikt z np. kartą audio.
Software oczywiscie będzie chodził pod MS-DOS, bez działających Windows.