Re: *.shs czym to otworzyć - PILNE

Autor: KRiZBi (krizbi_at_poczta.fm)
Data: Tue 29 May 2001 - 18:29:20 MET DST

>Był taki wirus, który udawał inny plik, ale miał rozszerzenie .shs. AFAIR
>rozsyłał się pocztą elektroniczną. Nie wiem, skąd masz ten plik ale uważaj...
Przeciągnij sobie zaznaczony tekst czy obrazek z Worda na pulpit i
zobacz rozszerzenie pliku, który otrzymasz. Wycinki służą do
przenoszenia danych między aplikacjami obsługującymi OLE. To, że ktoś
wpadł na pomysł wykorzystania tego do roznoszenia wirusów nie znaczy,
że należy kasować wszystko, co nie ma znanego nam rozrzerzenia.
Wystarczającym zabezpieczeniem jest nie otwierać plików z niepewnych
źródeł (chociaż nigdy nie spotkałem się z wirusami w .shs, co innego
pliki skryptów .wsh, ale to zrozumiałe bo Windows Scripting Host już
sporo potrafi i jako infektor nadaje się znakomicie :)

pozdro

--
KRiZBi