Re: stand by w monitorze

Autor: Kamil Dziobek vel Turbos, Wiecznie zywy! (turbos5_at_priv.onet.pl)
Data: Mon 28 May 2001 - 00:33:30 MET DST

witam

> Marny masz ten monitor ;) 20 W w suspend to grzałka straszliwa....

A co to za tryb?

> Pozycje różnią się kodami DPMS, które wysyła system operacyjny
> przy usypianiu monitora. Powinien zaczynać od standby i potem
> wchodzić do suspend, ale najczęściej systemy/screen savery
> używają tylko jednego z tych dwóch trybów.

Widze, żeś się na tym znasz

> BTW jeśli znasz się nieco na elektronice, możesz dorobić
> przekaźnik wyłączający to równoległe gniazdko przy wyłączaniu
> komputera.

Masz może wolny wekkend? Wpadnij do mnie do domu... zrobisz co trzeba ;->

> Ano, ale parę wat też zjada :)

Czego się nie zrobi, aby żywotność sprzętu zwiększyć

> Wyłączanie ma niewielki wpływ na żywotność monitora

Ale ma? tak?

> -- niszczy
> go bardziej włączanie. W takim przypadku możesz spokojnie używać
> przycisku (zresztą w sumie to właśnie chcesz zrobić -- automaty-
> cznie odcinać napięcie zasilania, co równa się wyłączeniu przycis-
> kiem).

Więc bez różnicy dla monitora czy go zgasze jak jest w standby, czy nie?
Nie ucierpi na tym?
Bo monitor mam ponad 2 lata i jest z nim problem. Dłógo się włącza. Jak
uruchamiam kompa to troche trzeba poczekać... Na początku ciemny ekran i po
woli śię rozjaśnia. testu pamięci nawet nie widać... Co go tak zmuliło?