Re: algorytmy... moze ot a moze nie, sam nie wiem

Autor: Depesz (depmar_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 27 May 2001 - 13:50:45 MET DST

On Sat, 26 May 2001 15:11:46 +0200, "PePe" <piotr_at_alpha.net.pl> wrote:

>na poczatku to napisze, ze nie przegladalem sobie liste grup, ale nie
>bardzo wiem, gdzie napisac. poszukuje informacji na temat 'algorytmy ls i
>lpt'. skoro algorytmy to wydaje sie, ze na jakas z programowaniem, ale tu
>chodzi o cos z systemami operacyjnymi. jezeli bedziecie wiedzieli cos na
>ten temat, to dajcie znac, albo zasugerujcie inna grupe (jezeli tu ntg)
>TIA
>
>PP
Troche to NTG ale skoro juz tu napisales...
Algorytmy LS i LPT stosuje sie m.in w szeregowaniu zadan. Algorytm LPT
(Longest Processing Time) polega na tym iz ustawiasz zadania na liscie
wedlug nierosnacych czasow ich wykonywania, a nastepnie przydzielasz
je jeden po drugim do pierwszego i drugiego procesora. Krok ten
powtarzasz az do wyczerpania wszystkich elementow listy. Algorytm LS
jest podobny tylko na poczatku nie sortujesz zadan wedlug czasow ich
wykonania.
Szczegolowe omowienie tematu znajdziesz w ksiazkach poswieconych
szeregowaniu zadan.