Problem z formula w MS Excelu

Autor: Maciej Lankowski (berberek_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 26 May 2001 - 23:46:54 MET DST

Witam!

Sorki, jezeli trafilem na niewlasciwa grupe, ale nie moglem znalezc
nic bardziej odpowiedniego. Jezeli jest inna grupa, ktora bardziej
pasuje do opublikowania mojego zapytania, prosze mnie tam skierowac.

Na pewno osoby bedace obeznane z Excelem dadza sobie rade z tym
problemikiem, ale ja nie moge.

Istnieje taka sobie tabelka:

     A B C D

1 10 81-818 10
2 20 82-939 50
3 30 92-939 70
4 40 84-838 99
5 50 84-838 120
6 60 79-809 140
7 70 83-749 150
8 80 13-233 180
9 90 32-304
10 99 29-492

itd.

Dane:

- Numerow w kolumnie A jest wiecej niz w kolumnie C.

- Dane z kolumny C nie zawieraja sie w danych z kolumny A (czyli nie
wszystkie numery z kolumny C wystepuja w kolumnie A i odwrotnie).

Chce zrobic cos takiego:

1. Sprawdzic, czy liczba w danym wierszu w kolumnie C istnieje w calej
kolumnie A.
2. Jezeli istnieje - musze pobrac wartosc z kolumny B obok tego numeru
w kolumnie A i przepisac ja na prawo od numeru w kolumnie C.

Czyli: Sprawdzam wiersz nr 1. Cyfra 10 istnieje w kolumnie A i obok
niej jest wyrazenie 81-818. Biore to wyrazenie i zapisuje w kolumnie D
w wierszu pierwszym.

Potem biore liczbe 50 z wiersza nr 2. 50 istnieje w kolumnie A w
wierszu nr 5 i obok niej jest 84-838. Wpisuje te 84-838 w kolumnie D w
wierszu nr 2.

I tak dalej.

Jak to zrobic automatem? Jaka formula powinna byc zastosowana w kazdym
wierszu kolumny D?

Co prawda watpie czy ktos mi pomoze, bo nie jest to latwe, ale
moze?...

Dzieki!

 berberek