Re: ME czy 2000?

Autor: Jarocki Krzysztof (kjarocki_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 26 May 2001 - 11:32:16 MET DST

> 98 w sumie kazdy zna toporny ciut szybszy w pracy od me lae wolniej sie
> laduje siec powoduje koniecznosc reinstalu co okolo 3-4 miechy (niech nikt
> nie pyta dlaczego jakbym wiedzial to moze zdolalbym cos z tym zrobic ale
tak
> jest bo jestem w sieci od 2 lat i wiekszosc moich znjomych tak ma :(((
> chodzi wszytsko ale za to bywa ze wytnie zwieche w najmniej odpwoiedznim
> momencie
> tyle mojej opini
> [....]
> pozdrawiam
> JFK

A ja mam w domu W98, w pracy W98 i NT i nic nie pada nawet w sieci.
W domu wszystko zależy ode mnie, więc jak pielęgnuję system i przestrzegam
zasad instalacji i deinstalacji
to wszystko jest OK.
W pracy pewnie nie pracowałbym na W98 tylko na NT4 i bym się nie wypowiadał
teraz, gdyby ...
nie "wspaniały" skaner HP ScanJet 4300C, który został zakupiony przed
sprawdzeniem czy się nadaje.
Okazało się że nie ma dla niego supportu (sterowników) do NT i .... przykro
ale w NT nieposkanuję sobie.
Trzeba więc było załadować "najbliższy z możliwych do pracy" systemów i
padło automatycznie na W98.
Moim zdaniem, to czy system się zwiesza w sieci jest zależnie nie od niego,
a raczej od karty sieciowej i jej sterowników.
Zaryzykuję też stwierdzenie, że od samej sieci (skrypt logowania, parametry
połączeń i inne).
Jedyne co wyszło w trakcie użytkowania W98 w sieci to brak odświerzania
połączeń przy wyjęciu kabla
sieciowego (skrętki) z gniazda. W98 juz nie odnajduje sieci w prosty sposób,
choć dla zaawansowanego użytkownika
i to nie jest problem nie do rozwiązania. NT w takiej samej sytuacji
odświerza połączenia sieciowe i nie robi widocznego
problemu.
Skolei moi znajomi, którzy dużo "mieszają" sprzętem mają dwa typy jeśli
chodzi o Microsoft:
- W95 SR2 - najmniejsze wymagania sprzętowe, szybkość i stabilność
- W98 SR2 - trochę większe wymagania sprzętowe, ale za to wszystko
supportowane i żadnych problemów
Wszyscy oni zaliczyli już W2K i "wyrzucili" go z listy systemów "przyjaznych
zaawansowanemu użytkownikowi".

Jeśli chodzi o nie działanie czegoś, to raczej skłonny jestem twierdzić, że
to firmy oszczędzają na sprzęcie, sieciach,
specjalistach (kasa) i rozwiązaniach, dlatego coś nie działa.
Windowsy jakie są każdy widzi, ale jest to sparwdzony produkt o szerokim
zastosowaniu w świecie.
Zostały mu już wytknięte takie ilości blędów i problemów, że chyba nie ma
już czego w nim szukać.
A błędy zostały "w miarę możliwości" poprawione i w wersji W98 SR2 mamy
naprawdę dobrze sprawujący się
sytem/nakładkę na DOS.
:-)

Krzysiek