Re: Sony G-400 ...

Autor: Jarocki Krzysztof (kjarocki_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 25 May 2001 - 18:32:21 MET DST

> Jestem na kupnie monitora do grafiki 2D (wysoka jakość, wierność koloru +
> możliwość normalnej pracy po kilkanaście godz.). Mój wybór padł na
monitory
> Sony (zastanawiałem się też nad G-420). Jako że dopiero niedawno zgłębiam
> tajemnice parametrów monitorów, wiąc mam wątpliwości... a może coś
lepszego
> w tym przedziale cenowym...

Mam G-400 i już pisałem na tej grupie o swoich "krokodylich łzach" po jego
zakupie.
W skrócie powiem, że monitor ma doskonałe parametry tylko bardzo kiepską
geometrię obrazu.
Czyli zamiast ładnych prostokątów i prostych liniii masz "poduchy" i jakieś
"łuki".
I sądzę, że można znaleźć ten sam model w bardzo dobrej jakości, tylko
trzeba "dobrze trafić".
Z ostatniej chwili:
(po przeczytaniu dokładniej list GRAFIKA3D i PECET) widzę, że niestety to
bolączka wielu egzemplarzy
monitorów z płaskim ekranem, róznych marek, lepszych i gorszych.
Generalnie duże ekrany trudniej "utrzymać w ryzach", ale jednak można je
dobrze ustawić bo jeszcze dzisiaj
miałem okazję popracować na 21" DELLu, który miał geometrię jak z Instytutu
Miar i Wag.
Poprostu iście "geometryczna geometria", jakbyś obraz przyłożył do linijki.
A na codzień oglądam 17" DELLe o pięknych kolorach i super ostrości (też FD
Trinitron), ale koszmarnej geometrii.
Oczywiście jest możliwość regulacji monitora w serwisie bo masz go na
gwarancji 3 lata.
Opinię o czasie załatwienia reklamacji przeczytaj na liście, dochodzą nawet
do 1,5 miesiąca - SKANDAL !!!
Czy mają aż tak dużo reklamacji na monitory ?
Moja opinia o tej sytuacji sprowadza się do tego, że fabryki kierują do
sprzedaży niedokładnie ustawione
monitory i zadam retoryczne pytanie: "Czy myślą jeszcze, że na niektóre
rynki można rzucać chłam,
a popyt i tak się tam nie załamie ?".
I na koniec.
Kupiłem monitor ze strony internetowej z dostawą do domu.
Powiem teraz o sobie - "głupiec ze mnie".
Łudziłem się, że monitory tej klasy i za takie pieniądze mają "doskonałe"
parametry w "każdym calu".
Nic bardziej mylnego. Wciskają na rynek towar jak leci licząc na to że i tak
się znajdą klienci.
Dobra rada - dokładnie obejrzyj monitor przed zakupem, ale - jak już wielu
ludzi tu pisało - przynajmniej po
20-sto minutowym rozgrzaniu. Niestety po tym czasie może zmienić swoje
parametry.

Pozdrowienia,

Krzysiek.