Re: zwalniajacy HDD Seagate U-5 40GB ATA-100

Autor: tab (tabanews_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 22 May 2001 - 23:53:37 MET DST

"Tomek Szymanek" <tomek_at_pkt.pl> wrote in message

> - System Win98pl
> - nie wiem jaki chipset (zobacze)
> - DMA pod windows (chyba nie, jak rozumiem trzbeba zainstalowac jakies
> oprogramowanie dolaczone z CD do plyty)
> - Nie wiem w biosie jest ustawione wszystko na AUTO
> - Nie uzywam optimizerow, nawet nie wie co to jest szczerze mowiac
>
> Ale swoja droga myslisz, ze nawet nic nie instalujac powinien chodzic tak
> wolno, na defaulcie powinien chodzic jako 33
>
> Dzieki
> Tomek

hmm...
DMA ustawiasz w managerze urzadzen systemowych. jest okno w ktorym trzeba
zaznaczyc.
file system ustawiasz takze tam w ustawieniach wydajnosci (Performance) -
standardowo jest "komputer desktop" , przestawiasz na "server".
w biosie zrob sobie autodetection, to zobaczysz jako co ci wykrywa. poza tym
sprawsz ustawienia zworek na dysku.
tak czy inaczej, nawet jak by wykrywal jako ata 33, to i tak nie powinien
zwalniac do zatrzymania.
moze poszukaj specyfikacji komtrolera, zobacz ustawienia.
a tak poza wszystkim, to ostatnio windows przy kopiowaniu oszacowal mi "czas
pozostaly do konca" jakos ok 4123125412 minut.
a bill gates zaciera raczki i sie z nas cieszy....

greetz
tab