ABIT BE-6-II i problem

Autor: Mirro (bis2_at_go2.pl)
Data: Sun 20 May 2001 - 20:02:21 MET DST

Czesc.
Mam problemik z BE-6 II. Wlasciwie to dwa problemy
1. Przestala prawidlowo rozpoznawac napedy: DVD (LG 12/40) i nagrywarke
Philips (2/2/6).
Dotychczas wszystko bylo OK. Teraz w panelu sterowania napedy identyfikuje
(pod ikonka CDROM w Panel sterowania->System), ale okresla je tylko jako
"Napęd CD-ROM". Programy odtwarzajace DVD nie rozpoznaja prawidlowo napedu
LG i zglaszaja brak sprzetu. Problem ten pojawil sie stopniowo. Co
smieszniejsze, to jak jak wkladam jeden dysk (w kieszeni, skonfigurowany
miesiac temu), to napedy sa dobrze pokazywane, wkladam drugi, skonfigurowany
ostatnio - zle. Na obydwu jest win98se. Przeinstalowanie na nowo nic nie
pomaga.
2. Dysk WD UDMA -66 mam podpiety oczywiscie pod kontroler UDMA-66. Dysk
UDMA-33 jest w kieszeni i podlaczony do "normalnego" kontrolera. Kiedy
wkladam kieszen (albopodpinam dysk nawet bez kieszeni) dysk U-UDMA 33
straaaaaasznie spowalnia bootowanie, ktore trwa klika minut. Testowalem
rozne kombinacje, ale zawsze to samo. Podpiecie dysku u-33 do kontrolera
u-66 odpada.
Co sie dzieje z ta plyta??? Czy czas ja zmienic ?
Mirro