PIII 850 zawiesza kompa z przegrzania ??????????????

Autor: BEEPER (beeper_at_alpha.pl)
Data: Fri 18 May 2001 - 00:03:44 MET DST

Cze
Jakis czas temu mialem problem, bo PIII800/133
nie chodzil mi na Asusie P3B-F. Coz wreszcie
wymienilem go na PIII 800/100. Wydajnosc spadla,
ale nie trzeba zmieniac plyty i ponosic dodatkowe koszty.

Zamontowalem i super. Ale co sie okazalo ????
Po godzinie gry w U:T zwis !!! Co jest ?
Wlaczam Asus Probe do monitoringu plyty i wychodzi ze
jak sie odbiera poczte :))) to proc ma 27-35 *C i nic sie
nie dzieje. Jak gram w cokolwiek to temperatura skacze do
45-55 *C (max 60*C w porywach). I tak po godzinie nagle
zwis.
Wiecie co, to jakas paranoja !! Moj Celer 366 podkrecam
na 550 i jest tylko cieply, a tu zlom nawet na nominalnej
czestotliwosci nie dziala jak nalezy wiec o podkrecaniu
moge zapomniec. No co jest z tym ?

Myslalem o module Peltiera, ale nie wiem czy warto.
Oczywiscie uzywam do chlodzenia jeden z najlepszych
coolerow czyli GoldenORBa co chyba powinno wystarczyc.
Acha, w pokoju mam 23-25*C wiec to chyba nie tropik dla
proca. Teraz mu dalem 8.5 x 83 czyli zrobilem z niego 703MHz
zebraka :(((( To chyba wogole nie ma sensu. Lepszy juz bedzie
ten moj Celeron.

A tak poza konkursem to moze ktos mi powie czemu
PIII ma taka "ogromna" powierzchnie pod radiatory ?
Przeciez to nie jest nawet 1cm2!!!!! W porownaniu do
celeronow to sie moze zchowac. Jak proc ma przekazac
cieplo jezeli radiator nie ma do czego przylegac ???

--
KEVLAR