Re: TX i Ram > 64MB

Autor: Adam Salamon (adi_at_klub.chip.pl)
Data: Tue 15 May 2001 - 19:01:38 MET DST

Użytkownik Rudolf <brzoza_at_osk.swidnik.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9domvk$mi1$1_at_slimek.man.lublin.pl...
> Cze all.
>
> Czy mozna bez straty wydajnosci RAM wlozyc w plyte z na TXie wiecej niz
> 64RAM. Wiem ze toto keszuje tylko 64

Nieprawda. TX moze cachowac wieksza ilosc pamieci. Przestaw w BIOS'ie TAG
RAM SIZE z 8 na 11 BIT
Wtedy bedzie cachowal chyba 128 MB (a moze 256).

Jezeli nie masz takiej opcji w BIOS'ie to nic nie zrobisz, poprostu kijowa
plyta glowna, ktora nie wykorzystuje wszystkich mozliwosci chipsetu.

>ale przeciez przestrzen adresowa procka
> jest niezmienna. Jak to sie ma do praktyki.

Nijak, cachowanie to jedno, a przestrzen adresowa procesora to drugia.
Swoja droga, przestrzen adresowa plyt na TX to chyba max 768 MB.

>Chce do takiej plyty wlozyc
> 128/100

Jezeli teraz masz 100Mhz, to bedzie dzialac, a jezeli 66Mhz, to
najprawdopodobniej zobaczy 16MB i ani bita wiecej.

> Magistrala podcieta lekko na 75MHz Procek 233MMX.
Hehe, dobre stare P166_at_233 rozumiem :)

--
Adam Salamon
adi_at_klub.chip.pl