Re: karty dzwiekowe kilka pytan

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 16 May 2001 - 21:48:17 MET DST

"Adasiek Zwierzaczek" <podolany_at_poczta.wp.pl> wrote in message news:chomik.9duon0.3vve4v3.2_at_nie.dzisiaj...
> 3) czy problemy typu: slysze jak ruszam myszom; slysze jak drukarka
> drukuje - czyli konflikty sprzetowe nie zglaszane przez windows moga sie
> zdarzyc/musza sie zdarzyc? zauwazylem, ze to czesty problem;

Nie, to zwykle nie konflikty sprzętowe. To najczęściej zasługa dwu rzeczy:

1 - wyjście "speaker" modemu z voice podłączone do "line-in" audio karty
    i niestety modem ma wysokie szumy własne wzmacniane przez kartę.

2 - kiepsko ekranowane kable audio łączące kartę z aktywnymi głośnikami
    łapią dosyć mocno promieniujące sygnały od również słabo ekranowanych
    kabli łączących myszkę lub drukarkę z komputerem przebiegając blisko
    nich, równolegle lub czasem nawet spięte/splecione razem...

Usuwanie zakłóceń pochodzących od złego ekranowania jest oczywiście bardzo
trudne i niewdzięczne... W przypadku desperacji lub kłopotów z identyfikacją
źróła zakłóceń radziłbym zmniejszyć wzmocnienie aktywnych głośników
i zwiększyć głośność samej karty dźwiękowej tak aby użyteczny sygnał z niej
wychodzący po tych kablach audio narażonych na zakłócenia był możliwie
maksymalnie duży w porównaniu z zakłoceniami się tam dostającymi przez
nieszczelny ekran. To poprawi stosunek sygnał/szum ale oczywiście nie
wyeliminuje problemu.

> 4) czy zlacze karty moze byc uszkodzone przez line-out modemu; uzywam mojej
> karty caly czas - mapuje przez nia radio ;)))))) i zauwazylem, ze mi bardzo
> scichlo wejscie, do ktorego mialem fizycznie podlaczonego spiryta; teraz
> nawet z mikrofonu nic nie mozna nagrac ;)))))))) w gre wchodzi problem z
> opisem przez zoltrixa tego zlacza ==== ciagle mi buczy na nim, cokolwiek bym
> tam nie podlaczyc /np. sluchawki/ nawet jak modem odciety od telefonu;

Patrz punkt 1 opisu z poprzedniego paragrafu. Niestety niektóre modemy
voice są bardzo trefne pod tym względem i dają tam wysokie szumy...
Co do możliwości uszkodzenia gniazda - możliwe choć mało prawdopodobne.