Re: Twardy 5400 czy 7200 o to pytanie?

Autor: KRiZBi (krizbi_at_poczta.fm)
Data: Tue 15 May 2001 - 18:14:51 MET DST

On Sun, 13 May 2001 20:59:42 +0200, Radoslaw Sokol wrote:

>Nie zgodzę się :) W normalnym użytkowaniu to właśnie czas dostępu
>gra IMHO bardzo ważną rolę -- domowy komputer często ma nieco za mało
>pamięci i korzysta z mocno fragmentującego się systemu plików, a w
>takich warunkach krótki czas dostępu znacznie przyspiesza pracę
>komputera.

I tu należałoby odpowiedzieć na pytanie, co to znaczy znacznie :)
To, że krótszy czas dostępu przyśpiesza kompa jest oczywiste, ale nie
sądzę, żeby różnica tych 3 ms (20% w powyższym przypadku),
przyśpieszyła mi dostęp do plików o te 20 %. Pliki najczęściej mają na
tyle duże rozmiary, że czas pozycjonowania głowicy jest tylko ułamkiem
czasu ich odczytu/przetwarzania. Momentu startu systemu nie liczę, bo
wtedy rzeczywiście głowice muszą ostro skakać, ale gdy system jest
załadowany, a praca sprowadza sie do obróbki dokumentów, grafiki,
oglądania filmów, giercowania itditp korzysci z szybszego czasu
dostępu (porównując 5400 z 7200) będą chyba mało widoczne. Więc nie
warto przepłacać za 7200tki imo.

>Co nie zmienia faktu, iż należy raczej szukać po prostu dysków 5400 rpm
>z krótkim czasem dostępu :)
a tu zgadzam się w 100% :)

pozdro

--