Re: celeron 300@450

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 15 May 2001 - 13:55:05 MET DST

> In article <22c7.00000000.3b00beb4_at_newsgate.onet.pl>,
> adadur_at_poczta.onet.pl says...
>
> No nie dziwne.

> Bo twoje 609 MHz to jest 7 x 87 MHz FSB czyli troche za duzo dla PCI, AGP
> i dysku. Choc sa oczywiscie takie komponenty ktore to wytrzymuja
> spokojnie.
Już się domyśliłem wcześniej, że toto może powodować błędy. Ale nie było już
czasu na dajsze testowanie.

> I co z tego :) Patrz wyzej.
Teraz tak!

> Ja tam mam odmienne zdanie. Oczywiscie ze to ma wplyw na zywotnosc.
> Wyzsze taktowanie = wyzsza temperatura = mniejsza zywotnosc. Choc z
> drugiej strony jak ktos kreci sprzet to dba o chlodzenie, wiec tak do
> konca to moze byc nieprawda.
Nie chodzi mi głownie że sama temperatura ma destrukcyjny wpływ na procka (w
pewnym stopniu ma) ale głownie o zmiany temperatury precy. Bo w przypadku złego
chłodzenia temperatura wzrastać możę powiedzmy do 80'C przy 100% obciążeniu, a
bez obciążenia urzywając dodatkowo prog. typu Rain, Waterfall spadnie do ok.
32'C. Różnica sięga zatem 50'C cencjusza - zmiana temeratury zachodzi w dość
krótkim czasie. Przecież procesor to nie BORYGO - płyn do chłodnicy samochodów.
Taka procedura w krótkim czasie może być zabójcza dla procka.
Zatem przy prawidlowym chłodzeniu temp. osiąga do 45'C i wówczas owa róznica to
niespełna 15'C

> Po x latach moze i padnie, ale przeciez zdarzy sie zmienic w ten czas
> procesor ze 4 razy :)
Oj wątpi czy ktoś zdąży zmienić - możę max 2x. Szybki rozwój techniki - za rok
PIII będzie przeżytkiem. A to się wiąże ze zmianą technologi i nowego procka do
starej płyty się nie podczepi, albo będzi to nie oplacalne.

> Pasta termoprzemodzaca polecana :)
Tak tak tylko należy dać malutką kropelkę a nie całą tubkę.

Pozdrawiam
adadur