Ati Radeon Vivo?

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 14 May 2001 - 23:24:21 MET DST

    Ze względu na problemy mojego zestawu (ATI Rage128 + Ati TV Wonder
VE) ze zgrywaniem z niektórych kaset VHS, pożyczyłem od kumpla kartę Ati
Radeon Vivo (wersja OEM). Chciałem przetestować czy na tym sprzęcie
objawy przy zgrywaniu będą podobne, ale jakież było moje zdziwienie,
kiedy okazało się, że w VirtualDubie do wyboru mam rozdzielczość
maksymalną 352*288 (nie mam zielonego pojęcia jak ustawić wieksze),
można co prawda zgrywać w wyższych rozdzielczościach do mpg2 z poziomu
Ati multimedia center, ale to rozwiązanie zupełnie mi nie odpowiada.
Jestem przyzwyczajony do rozdzielczości 768*288 i codeka MJPG, a tym
bardziej do VirtualDuba i lekko zdziwiło mnie, że na takiej karcie nie
mogę pracować w dotychczasowych ustawieniach. Mam w związku z tym
pytanie, czy coś mi się nie zainstalowało (jakieś urządzenie
przechwytywania wideo), czy po prostu Radeon Vivo w wysokich
rozdzielczościach zgrywa tylko w mpg2? Nie bardzo chce mi się kasować
cały system (ponowna instalacja wszystkiego zajmie pewnie kilka godzin
;-) ) i instalować kartę do świeżego systemu, tym bardziej, że wynik
takiego zabiegu jest lekko niepewny.

Pozdrawiam

Darek J.