Re: Krecenie Durona i wielki zawod :-((((

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Mon 14 May 2001 - 16:29:29 MET DST

Witaj

Adam Czajka wrote:
> rany ludzie, czy chodzi tylko o to, zeby w czyims mailu znalezc cos
> co da sie tak zinterpretowac by temu komus dokopac?!!!

To z czym się zgadzałem oszczędziłem, komentarz był nie przeciwko
tobie, tylko dla zwrócenia uwagi na nieścisłości.

> temperatura procesora jest zakodowana w oznaczeniach na nim,

Wiem.

> trzeba to sobie odczytac i jesli ci wychodzi 90st.C, to 2/3
> daja 60st.C, a 3/4 daja 67.5 st.C i lepiej tego nie przekraczac
> na dluzsza mete, jednak zbyt duza temperatura procesorowi szkodzi.

Też wiem, tylko pozwoliłem sobie zażartować z arytmetyki na stopniach
Celsjusza. W porywach to prowadzi do absurdów. Zresztą był smiley.

> uklad scalony to nie tylko elementy aktywne, a polprzewodniki
> w ogolnosci tez zwiekszaja swoja opornosc wraz ze wzrostem temp.
> a ewentualne wyjatki w rozpatrywanym przypadku i ogolnie w temacie
> overclockingu nie maja znaczenia.

Jeżeli wraz ze wzrostem temperatury zwiększy się prąd (zdaje się tak
jest w przypadku tranzystorków w procu, choć nic nie dałbym sobie za to
uciąć) to jest to niedobre dla O/C bo będzie się proc bardzięj grzał.
Zresztą te detale w praktyce O/C są rzeczywiście beż znaczenia.
Dyskutowanie o nich ma charakter rozrywkowy/akademicki jak dla nas :)

> chyba, ze pokazesz mi przyklad dostepnego na rynku procesora, ktory
> po podkreceniu sie grzeje, a jesli nie mozesz to wroc do tematu
> albo zmien watek.

:) bardzo szybko to zdanie pisałeś (no offence)

Podsumowanie jest takie, że (w normalnych granicach) im większe
napięcie tym szybciej można stabilnie puścić proca w danej
temperaturze, tylko jest problem z utrzymaniem tejże - strumień ciepła
odprowadzany z procesora też ma swoje ograniczenia.

Pozdrawiam,

--
        Artur Gawryszczak