Re: proszę o ocenę

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sun 13 May 2001 - 18:48:02 MET DST

Niejaki(a) Shot <shot_at_hot.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal olsnienia i
napisal:

> Bo stary komp idzie dla siostry, i trzebaby go do Netu podłšczyć
> (czyli potrzebuję dwie nowe sieciówki - dwie do nowego, a stara do
> starego - czy czegoœ nie kumam?).

nadal slabo to kapuje :) tzw. jedna sieciowka w starym i jedna w nowym?
czy dwie w nowym. jak chcesz routowac dojscie do sieci, to moze by bylo
lepiej jakbys w sklepie z elektronika/telekomuniakcja kupil sobie
rozgalezniacz na utp za 5 zet i wpakowujesz to do sieciowki w nowym. i
wszystko ladnie i taniej :)

> Pytanko - co się zmieni? Bo Net mam i tak 64 kbit/s, więc różnice w
> szybkosci nie sa kluczowe.

no to tak:
w moim kompie jest sieciowka 3com etherlink III 10mbits isa z 1994 roku.
jak widac jest juz stara, a przed uzywaniem w moim kompie dzialal w
serwie jakims na linusuiu (kakies 386 4mb ram, ktoremu stanal wiatrak w
zasilaczu (kurz, panowie, kurz) i sie zaczelo jarac :) bylo spiecie i
padla plyta, procesor, dyski :) a dwei sieciowki 3coma nietkniete ja
kupilem. jedna sprzedalem z zyskiem sasiadowi, jedna obstawilem mnie :)

no i inne sieciowki w okolicy to glownie rilteki. nei wiem czemu, al co
rok trzeba kupowac nowa, bo caly czas jakas pada, zaraz po gwarancji.
kolesie kupuja caly czas realteki ("bo to oryginalne realteki, ktore sa
da best") i caly czas wymieniaja (juz 4 pady tych sieciowek byly).

a moj 3com ma to gdzies z 7ma latami na karku. dziala sprawnie, szybko
(tranfer do 1mB/s).

czyli - wydajesz 150zet (przy nowej) na 3coma/intela i masz sieciowke,
ktora bedzie ci sluzyla przez kilka dziesiecioleci, albo za 50zet
realtek'a, ktory bedzie ok przez rok, potem kupujesz nowego...

> Jest na Diamondtronie. No to znów nie wiem (a prawie byłem
> zdecydowany na Philipsa 107T...).

osobiscie bralbym tego NEC'a, chociaz Philipsiak nie jest zly. JEdnak to
tez kwestaia egzeplara. kaz sobie oba postawic i sobie poustawiaj,
popatrza ,czy jest wyraznei i wez po prostu lepszego :) czyli pewnie
NEC'a ;)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|__txt by: MGB - pl.comp.pecet "Mi (...) padl Asus A7V, zepsula__|