Re: Zgrywanie video na dysk

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Sun 13 May 2001 - 16:09:10 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> napisal(a):

>Ja nagrywam z jednego z lepszych Sony i co prawda aż takie cuda się nie
>dzieją, ale jakość obrazu prawdę mówiąc czasem miałem lepszą na starym
>Orionie ;(

Orion to fajny sprzęt.
U mojego znajomego czyta kasety w LP, mimo iż teoretycznie
nie powinien tego robić :-)

> Całkowicie szlag trafia chrominancję -- pływa niesamowicie.
>A całość sprzętu mam podłączoną przez złącza S-Video, więc nie powinna
>się zakłócać. Luminancja jest idealna.

To jest właśnie tak, że na konretnej parze karta-magnetowid mogą
być problemy. U siebie jedynie przy zgrywaniu z cyfrowej kamery z taśm DV
(ale przez SVHS) obraz jest "idealny".

>Nie, czemu?

Bo tam jest wlasnie VBR z dynamicznym przestawianiem
bitrate przy kodowaniu szybszych scen. Właściwie kodek
stara się tak dobierać bitrate, żeby jakość filmu była podobna
we wszystkich momentach (trwa to znacznie dłużej, ale i jakość
jest lepsza). Ale to już nie w czasie rzeczywistym.

>Tak. A jak zmienię dysk, będę zrzucał przez HuffYUV kompresją
>bezstratną -- na razie współczynnik kompresji 1:3 nie pozwala mi
>zapisywać na dysku dłuższych kawałków, muszę mieć co najmniej 1:6 :(

Próbowałem zgrywać nieskompresowany kawałek filmu na Fuji 7200 ata66,
niestety dysk nie wyrabia, co zresztą było do przewidzenia. Przy 1:3 powinno
być OK (teoretycznie :-) )

>Ano. Samo przechwycenie i przycięcie teledysku trwa u mnie do 10
>minut, a późniejsze dobieranie filtrów i filtrowanie czasem nawet
>do 2 godzin. I to na 4-minutowy urywek AVI :))

Niezłe filtry :-))

Pzdr
Xaltuton