Re: Zgrywanie video na dysk

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 10 May 2001 - 11:34:15 MET DST

Hi,

Andrzej Pinczuk wrote:

> Niestety, amatorskie magnetowidy potrafią siać.
> Czasami (w konkretnych parach karta-magnetowid) pojawiają się też dziwny objawy,
> jak np. przesunięty czy "zaśnieżony" brzeg.

Ja nagrywam z jednego z lepszych Sony i co prawda aż takie cuda się nie
dzieją, ale jakość obrazu prawdę mówiąc czasem miałem lepszą na starym
Orionie ;( Całkowicie szlag trafia chrominancję -- pływa niesamowicie.
A całość sprzętu mam podłączoną przez złącza S-Video, więc nie powinna
się zakłócać. Luminancja jest idealna.

> Zauważyłem, że bardzo dobrze pakują się stare polskie
> filmy - np. zgrywałem filmy Barei do divX'a w czasie rzeczywistym
> i zauważyłem, że procesor znacznie lepiej sobie radzi z nimi
> niż z innymi współczesnymi filmami.

Bardzo wiele zależy od konkretnego filmu.

> Mówisz juz chyba o serwerze divX'a.

Nie, czemu?

> Ale wnoskuję najpierw zgrywasz do mjpega ?

Tak. A jak zmienię dysk, będę zrzucał przez HuffYUV kompresją
bezstratną -- na razie współczynnik kompresji 1:3 nie pozwala mi
zapisywać na dysku dłuższych kawałków, muszę mieć co najmniej 1:6 :(

> Ja zrzucam od razu do divX'a i wtedy jest problem,
> bo na ustawienie filtra nie ma już mocy,
> poza tym konkretny filtr jest do konkretnego przypadku,
> w czasie rzeczywistym trudno coś takiego stosować.

Ano. Samo przechwycenie i przycięcie teledysku trwa u mnie do 10
minut, a późniejsze dobieranie filtrów i filtrowanie czasem nawet
do 2 godzin. I to na 4-minutowy urywek AVI :))

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |