Problem z GeForce 2MX

Autor: Mateusz Wiśniewski (wisniewski_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 11 May 2001 - 18:45:21 MET DST

Mój Config to:

Procesor: Intel Celeron 300 0 KB L2 Cache na Slot 1
Płyta główna: Totem P2EXAT (Chipset LX, 1 AGP, 3 PCI, 3 ISA)
Pamięć RAM: 64 MB (2x 32 MB DIMM)
Karta graficzna: Winfast GeForce 2 MX 32 MB AGP
Karta muzyczna: ALS 100+ ISA
Dysk twardy: Seagate 2,1 GB
CD ROM: BCD 36XH
Modem: Pentagram Omen 56I PCI
Obudowa: Midi Tower AT
Monitor: SVGA Mitsu 14 Cali
System operacyjny: Windows 98
Direct X :8.0 PL
Mój problem jest dość dziwny aprzejawia się na dwa sposoby. Pierwszy: kiedy
gram w jakąś gierkę, i nieważne jest czy wykorzystuje ona akceleracje
sprzętową 3D
(np. Colin MCree 2) czy z niej nie korzysta (np. StarCraft) to po dłuższej
rozgrywce (30
minut, godzina, chociaż czasami już po paru minutach) jestem wyrzucany z gry
na Pulpit systemu a do gierki nie mogę wrócić bo się wyłączyła. Drugi objaw
pojawia się tylko w niektórych grach, szczególnie dał mi się we znaki w grze
Midtown Madnes 2 gdzie po uruchomieniu gierki i pojawieniu się menu gry
system poprostu wieszał się i pomagał tylko twardy reset, po przełączeniu
gierki na tryb programowej akceleracji gierka problem znikał ale praktycznie
nie dało się w nią komfortowo grać. Co ciekawe gierka miała swoje humory, po
pierwsze najczęściej wieszała się w menu gry natomiast sporadyczne były
przypadki zwisu w trakcie właściwej rozgrywki, po drugie jednego dnia
pozwalała się bezproblemowo odpalić a następnego za Chiny nie chciała
działać. Następna ciekawostka, że odkryłem pewien sposób (dość dziwny jak i
cała sytuacja z ta grą) który pozwalał mi odpalić wyżej wspomniana grę,
mianowicie uruchamiałem program 3D Mark 99 i przeprowadzałem kilka testów,
później go zamykałem i odpalałem Midtown Madness 2, w większości przypadków
gierka pozwalała bezproblemowo pograć, ewentualnie zapuszczałem jakąś grę 3D
w najwyższej rozdzielczości ( mój monitor pozwala tylko na 1024x768) i
grałem aż gra wywaliła mnie na pulpit (czyli wystąpił pierwszy objaw mojego
problemu) i wtedy odpalałem MT2. Próbowałem już rożnych rzeczy , mieszałem w
BIOSie, instalowałem inne sterowniki, zmieniałem układ kart na płycie
głównej, wyciągałem jeden DIMM z pamięcią, zamieniałem miejscami DIMMy,
reinstalowałem Windows, ciągle to samo. Kolejna ciekawostka to taka że
podobnie do Midtown Madness 2 zachowywała się gra SWAT 3 ale po wyciągnięciu
z komputera karty dźwiękowej gra chodziła bez problemów, już się cieszyłem
że znalazłem źródło problemów i zacząłem robić kalkulacje ile będzie mnie
kosztowała porządna karta muzyczna na PCI ale z ciekawości uruchomiłem
niesławne Midtown i mój zapał gwałtownie ostygł bo pojawieniu się menu gry
system z sobie tylko znanego powodu odmówił dalszej współpracy. Dlatego
zwracam się do Was z prośba o pomoc, co jest przyczyna moich problemów, może
moja płyta i procesor są za słabe dla GeForca ale wtedy gierki nagminnie by
się wieszały, a w moim przypadku czasem działają a czasem nie, poza tym mój
starszy brat tez ma GeForce 2 MX działającego pod Duronem ( chyba 600) i ma
podobne problemy. Może karta nadmiernie się nagrzewa, ponieważ na procesorze
karty jest zainstalowany tylko radiator ( nadmieniam że nie podkręcam
karty), mam zamiar kupić wentylatorek ale na karcie nie ma wyprowadzonego
wyjścia zasilającego, czy to cos pomoże, a jeśli powodem jest przegrzewanie
się karty to dlaczego wspomniana gra Midtow Madness 2 uruchamia się dopiero
kiedy karta popracuje jakiś czas na najwyższych obrotach. Bardzo proszę o
pomoc bo nie wiem co o tym wszystkim myśleć.
Z niecierpliwością czekam na odpowiedź. Mój adres mateuszwisniewski_at_wp.pl
Mateusz Wiśniewski.