Re: darmowe oprogramowanie (OT, NTG)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 10 May 2001 - 09:41:15 MET DST

Hi,

Czarek Gorzeński wrote:

> Worda _już_ umiem. :P

To ja w takim razie szukam edytora który przypomina ChiWritera,
bo tego umiem doskonale, a Worda nauczyłem się znacznie później i
używałem krócej chyba :P

> Nie zaprzeczysz że formaty używane przez Worda są - słusznie czy nie - realnym
> standardem?

Nie są żadnym standardem. Word jest powszechnie używany, natomiast za
przysyłanie dokumentów Worda przez firmę/urząd itp. należy się jedynie
mocny op*******ol, bo takich rzeczy robić nie wolno. Są w końcu formaty
przenośne na tym świecie.

Wiem, że to, co piszę to tylko pobożne życzenia nie mające nic wspól-
nego z rzeczywistością, ale tak powinno po prostu być. Nie po to
zdefiniowano przenośne formaty dokumentów, abym potem zasypywany był
dokumentami zapisanymi w najnowszej, kradzionej do tego najczęściej
wersji Worda czy Excela.

BTW StarOffice wcale nie radzi sobie bardzo źle z dokumentami Office,
a OpenOffice ma to robić znacznie lepiej. Jedynie skomplikowane dokumenty
Worda z tabelami i grafiką czasem zatykają SO. Excel jest czytany zawsze.

> BTW, a jak radzi sobie Word z odczytywaniem dokumentów
> zapisanych przez SO w jego formacie?

Myślisz, że MS dorobi filtr czytający oprogramowanie konkurencji? :))

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |