Re: Pare pytan o RAID

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 06 May 2001 - 22:39:03 MET DST

Highend wrote:

> RAID 0),
> niż na
>
> No wlasnie do tego, i tu mnie zaskoczyles. Dlaczego byly gorsze? Jakich
> dyskow uzywales? I na jakich plytach sprawdzales?
> Tu pytanie do innych eksperymentatorow - czy wam tez nie udalo sie uzyskac
> wyraznego wzrostu szybkosci dyskow spietych w RAID0 (na kontr. Highpoint)?
> Pozdr,
> Highend

Używałem kontrolera Abit Hot-Rod 100 na PCI (układ Hihgpoint HPT370) i dysków
Seagate Barracuda II (identyczne po 10GB), na płytach: Gigabyte GA-5AX (chipset
Alladin V), Abit KT-7 (chipset KT133, bez kontrolera RAID na płycie, z
Hot-Rodem włozonym w 5 slotPCI), Asus A7V (chipset KT133) i jeszcze jakaś płyta
na chipsecie intela z Celeronem. Na każdej z tych płyt (oprócz ostatniej, bo
nie miała UDMA66) osiągałem w Sandrze (przy dyskach podłączonych pojedyńczo pod
normalne IDE) wyniki w okolicy 18000-19000 punktów, natomiast podłączone jako
RAID0 około 35000 punktów. Niestety te rewelacyjne osiagi nie przekładają się
na pracę z przechwytywaniem video i grami często korzystającymi z dysków. W
grach (szczególnie mocno wykorzystujących moc komputera i karty gfx) przy
wczytywaniu danych z dysku wszystko staje w miejscu (przy dyskach podłączonych
pod normalne ide, jedynie zwalnia), natomiast w VirtualDubie ilość zgubionych
klatek z 1 na 5000 (przy dyskach podpiętych do IDE), wzrasta do kilkunastu (a
czasmi kilkudziesięciu) na 1000. Nie wiem czy problemem jest przesył danych po
PCI, czy zbyt duże obciążenie procesora, fakt jest faktem ten kontroler nie
działa tak jak się tego spodziewałem

Pozdrawiam

Darek J.