Czarnobyl - i co dalej

Autor: Raveman (Raveman_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 06 May 2001 - 13:27:35 MET DST

Drodzy Grupowicze
    Jak to wszyscy wiedzą( teraz ja już też wiem) 26 kwietnia była rocznica
Win95.CIH'a. Mój problem polega na tym, że mój komputer był "czysty", aż do
owego dnia. Właśnie w ten dzień( ale człowiek jest nie mądry) włożyłem płytę
CD( zaznaczam,że nie miałem włączonego monitora antywirusowego, teraz już
mam) i chciałem zainstalować program, który był zarażony Win95.CIH. W
momencie próby instalacji tzn. kliknąłem dwukrotnie na ikonę i odrazu
pokazał się czarny ekran i mój komp zrestartował się, po czym wywalił
komunikat coś takiego, że brak systemu, zły format danych ,coś z FAT'em i
koniec. Bios dysk wykrwa prawidłowo, więc chyba jest nie najgorzej.
Sprawdziłem dysk MKS VIR i nic nie wykrył. Zapuściłem FDISK'a z dyskietki
startowej, stworzyłem partycje podstawową DOS i rozszerzoną( w niej dwie
logiczne) i teraz chodzi OK.
    Program antywirusowy nie wykrywa wirusa.
    Moje pytanie brzmi, czy jest możliwość,że siedzi w BIOS'ie, jak to
sprawdzić, jeżeli tam jest jak go usunąć? Słyszałem, że trzeba wyjąć baterię
z Biosu na chwilę, tylko nie zawsze Bios zadziała ponownie niekiedy trzeba
wgrać go od nowa. Jak tego dokonać.
Mam BIOS Award'a ver. 6.00 PG Build 02.07.01

Pozdrawiam
Raveman_at_poczta.onet.pl