Re: Prędkość dysków twardych

Autor: Diodak (lukwal_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 05 May 2001 - 23:01:28 MET DST

> Co ztego ze bedziesz mial 80 Gb skoro przy zgrywaniu bedziesz gybil co 3
> klatke albo cale sekwencje. Napisz w jakim formacie, rozdzielczosci i
> kompresji chcesz zgrywac to powiem ci jaki minimalny musisz miec dysk (
> pojemnosc jest ostatnim kryterium).

oj mi nie musisz mowic jaki mi dysk trzeba :) bo ja to wiem doswiadczalnie.
Niestety gubienie klatek jest "przewidziane" tylko w przypadku slabej karty
do przechwytywania i procesora i TYLKO od tego. Przechwytujac w MJPEG czy
ASV2 na dobrej karcie video z serii MIRO lub np. w przypadku kart ASUS nie
gubie zadnej klatki zgrywajac nawet pare godzin materialu i jeszcze w tle
jest zapuszczona obrobka w VirtualDubie! Testy robilem na rozmaitych dyskach
o roznej pojemnosci/czasach dostepu/predkosciach i nawet stary dysk 8GB
UDMA33 nadaje sie do tego typu prac bez zgubienia chocby jednej klatki.
Dlatego nie musisz sciemniac ze jak dysk bedzie mial 5400RPM to bedzie gubil
co 3 klatke. Jest to oczywiscie nie prawda. Caly czas mowimy oczywiscie o
plikach AVI o rozdzielczosci 704x576 lub 720x576 @24bit i kompresji np. 1:10
i 1:16 (2,9MBps i 1,8MBps). Sa to male transfery, zapis na dysk jest
dokonywany ciagle, bez przerw ewentualnie przy uzyciu bufora, a dyski sa
teraz UDMA100 i ze wszystkim sobie radza swietnie. Wszystko jest opisane w
poprzednim poscie i nie mam zamiaru jescze raz i jescze raz przekonywac ze
lepiej kupic dysk 45GB 5400RPM niz w podobnej cenie 20GB albo 30GB 7200RPM.
Dodam jeszcze ze do wakacji potanieja dosyc sporo dyski 65GB ktore sie
ukazaly teraz na rynku i sa jeszcze stosunkowo nie oplacalne ale nie ma co
sie oszukiwac - niedlugo w standardowym zestawie firmy beda oferowaly dyski
45GB gdyz mniejszych juz w ofercie nie bedzie.

--
pozdrawiam
Łukasz