Re: Odpowiedzcie szybko prosze

Autor: DJ (djska_at_polbox.com)
Data: Sat 05 May 2001 - 22:53:55 MET DST

Użytkownik "lukas3339" <lukas3339_at_kulturystyka.pl> napisał w wiadomości
> Wlasnie dzwonil do mnie kolega i mowi ze zlapal czarnobyla. Czy jesli
> podepne jego dysk do mojego kompa jako slave'a to nie przeniesie mi sie
> wirus? Chce tylko podpiac odpalic winde z mojego dysku i norton antywirem
> przeskanowac jego dyska. Da rade w ten sposob? Odpowiedzcie szybko jesli
> znacie odpwiedz pliiizzz.

CIH, o ile mi wiadomo, swe drapiezne oblicze uaktywnia tylko w rocznice
Czernobyla (mutacje robala moga sie uaktywniac co miesiac 26-go, ale sadzac
po objawach nie jest to mutacja). Raczej mozesz podpiac jego dysk jako
slave. Zawsze jednak jest jakies ryzyko.
Zamiast zastanawiac sie czy jest ryzyko czy nie nalezaloby podpiac ten dysk
jako jedyny w systemie i przepuscic jakiegos dosowego antywirusa
uruchomionego z zabezpieczonej dyskietki. MKSvir chyba taki jest. Jeszcze
lepiej odpalic system z CDroma tez tylko z tym dyskiem wtedy masz do
dyspozycji nawet windowsowe antywirusy.
Rozumiem, ze kolega chce odzyskac jakies dane z tego dysku i formatowanie i
zakladanie partycji od poczatku nie wchodzi w gre. wobec tego zajzyj na
stronke http://klub.chip.pl/isoft/download/ tam jest kilka narzedzi do walki
z tym robakiem.

Pozdrawiam
DJ