Chodzenie ciecza

Autor: Radosław Strugalski (radeks_at_man.poznan.pl)
Data: Thu 31 May 2001 - 13:49:43 MET DST

Czesc wszystkim

Ostatnio interesuje sie troche lepszymi rozwiazaniami
chlodzenia procow. Szukalem troche po sieci gotowych
rozwiazan chlodzenia woda. Swiftech ma gotowe rozwiazania
ale jak to zwykle bywa jest drogie (ok. 200$ za pompe,
weze, laczniki wymienik ciepla z dwoma wiatrakami 8cm i
blokiem wodnym na proca - czyli calosc).

Nie wiem czy ktos z was probowal juz takiego rozwiazania.
(nie mowie o Swiftechu tylko ogolnie)
Przydaly by sie jakies opisy np. jaka pompe wodna uzyc
(np. pompka od spruskiwacza do wycieraczek ? ;)

Chlodzenie wodne jest musem jesli ktos zamierza uzyc Peltiera.
Ja przedwczoraj probowalem na radiatorze CoolerMastera
i o maly wlos usmarzylbym swojego TBirda. Przy 12V na Peltierze,
temperatura w ciagu minuty urosla do 54C i wciaz rosla.
Po prostu za maly radiator. Jesli juz chlodzenie powietrzne
to musialby to byc niezly kolos.

Jesli ktos z was ma juz jakies doswiadczenie, to
miloby bylo uslyszec co nieco na grupie.

Z gory dzieki, Rad

--
    __  __  __    ___     Radek Strugalski
   /__\/  \/  \   \ /     Computer Science Institute