Re: Ile MB ma Seagate 10,2

Autor: JanuszHor (hojanopl_at_polbox.com)
Data: Sat 21 Apr 2001 - 21:47:20 MET DST

Użytkownik "personal" <deadlog_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Oddali mi dysk po reklamacji i wydaje się że coś mi się skurczył
> W biosie wykazuje 10200MB a fdisk pokazuje że jest jedna partycja fat 32 i
> ma tylko 9767 MB. Jak by ktoś miał Dysk seagate ST310210A (10 GB), mógł
> zsumować pojemność wszystkich partycji i podesłać wynik byłbym wdzięczny.

a przepraszam a co ONI robili z tym dyskiem w czasie gdy był w reklamacji no
i dlaczego musiałeś go reklamować.Jeżeli był walnięty to powinni wymienić na
nowy bez jakichkolwiek prób naprawy itp.Bo tego tak naprawdę nie da się
naprawić ,można tylko oddalić czas kompletnej klapy.to jedna sprawa a druga
no to pojemność dysku nie liczy się przez sumowanie wielkości partycji bo
jeden może mieć Fat16 drugi Fat 32 a jeszcze inny "nativ"-to linuks i po
zsumowaniu nie zawsze da wynik podawany przez producenta dysku.Są różne
darmowe programy do określania wielkości dysku.Zresztą system na którym
pracujesz właściwie powinien Ci to podać.Ale z tego co podałeś to chyba na
pojemności cię nie oszukali.Podejrzewam raczej przeformatowanie specjalnym
programem np. PC-CHEK /wersja profesjonalna/ma możliwość formatowania z
wysokiego poziomu.
JanuszHor