Re: RAID O !! czy warto ?

Autor: Radosław Strugalski (radeks_at_man.poznan.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 16:50:15 MET DST

Czesc

Wszyscy piszecie o zaletach posiadania RAID-0,
a co z wadami.
Ja juz to opisywalem na grupie, ale nie bylo odzewu wiec pisze
jeszcze raz.
Jesli ma sie RAID0 i do tego jeszcze jakis inny dysk na standardowym
kontrolerze plyty (mam Abita KT7A RAID) to wtedy sa szopki).
Wymiana danych miedzy takimi dyskami jest zdegradowana do 1,5-2MB/s
przy wlaczonym DMA i jeszcze mniej przy wylaczonym. Chodzi
o kierunek RAID-0 ---> IDE1. Dysk na IDE1 (kanal IDE1 na plycie)
to FireBall 30GB, ale jest na 100% OK, bo na Abicie SA6R bez
aktywnego HPT jest bardzo szybki zapisz we wszystkie strony.
Uzywam Win98SE (Pod WIN2000 zdaje sie, ze nie ma tego problemu,
ale nie jestem jeszcze pewny, SiSoft Sandra wyklada system)

A probowalem zlikwidowac ten problem na rozne sposoby, na prawde
na wiele, ale nic nie skutkuje.

No wiec tak slodki z RAID0 nie jest.

Radek

PS. Moze ktos z was mial te problemy (jesli tak to prosilbym
to poruszyc na liscie, moze sie przydac)

--
    __  __  __    ___     Radek Strugalski
   /__\/  \/  \   \ /     Computer Science Institute