Re: Komputer odpala sie z mysza, a bez myszy nie..

Autor: Serwis Komputerowy FORMICA (serwis_at_formica.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 14:32:41 MET DST

Użytkownik "Przemyslaw Popielarski" <premax_at_hot.pl> napisał w wiadomości
> Plyta jakies i440BX, ATX, porty PS/2 dla myszy i klawiatury.
>
> Jak podlacze tylko klawiature to mi sie komputer zawiesza po sprawdzeniu
> pamieci i ani rusz dalej.
> Jak podlacze mysze i klawiature to wszystko chodzi.
>
> Komputer ma stac jako serwer i mi ta mysz tam niepotrzebna; zreszta z
samej
> ciekawosci: to mozliwe zeby sie tak dzialo? Jest na to jakas rada?
Możliwe ża na tej płycie są odwrotnie umieszczone porty myszy i klawiatury.
Pierwsze płyty w standardzie ATX tak miewały -sprawdź w instrukcji. W takim
przypadku problem rozwiąże podłączenie klawiatury do górnego gniazda. Co
ciekawe klawiatura i mysz podłączone odwrotnie mogą czasem działać
(widziałem takie przypadki), natomiast brak podłączonego jakiegokolwiek
urządzenia do portu klawiatury podczas POST-u zatrzyma komputer. Odpowiada
za to opcja Halt On: All Errors w STANDARD SETUP. Możesz ustawić ALL BUT
KEYBOARD aby zignorować brak klawiatury podczas startu.
Pozdrawiam
Krzysztof Karczewski