Re: sieciowka+modem=?

Autor: pwdorbud (pwdorbud_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Mar 2001 - 22:29:59 MET DST

Serdeczne dzieki za podpowiedzi i wytrwalosc, alo to moze spotkac
wiele osob, dlatego o wyniku calej tej "afery" poinformujemy.
Tez mam nadzieje, ze gdzies popelniamy pardzo prosty blad.
Jak tylko dorwe sie do maszyny (teraz jest w serwisie) to zaraz wyprobuje
ww. rady.
Oczywiscie ww. ustawienia przegladalem - i sa ok., ale bede patrzyl
oczywiscie jeszcze raz
calkiem mozliwe, ze cos przeoczylem.

Dla przypomnienia: chdzi tylko i wylacznie o 1 komp w ktorym jest sieciowka
i modem
(siec lan teraz mnie nie interesuje - KLIENT MA KAPRYS, ze musi byc
sieciowka, chociaz jej nie bedzie uzywal)
I kolega bedzie szczesliwy, jak komp przez modem bedzie np. ocbierac poczte.

Jak wspomnialem mam P-BF, PIII 600EB, zaldowalem ta sama sieciowke, i ten
sam modem co ma kolega.
Aby to chodzilo musialem zainstalowac oczywiscie soft dla sieciowki i
modemu.
Wiec odpalilem swoja maszyne, "polozylem popielniczke na ENTER" i polazlem
gdzies.
Po chwili wracam, sprawdzam otocznie sieciowe, wszystkie protokoly sa OK
(kompletnie nic nie grzebie).
Odpalam modem, locze sie z tepsa, wybieram storny, poczte itd. i wszystko
jest
i d e a l n i e - zero problemow.
A u niego na VIA (servis pack) + Duron reszta niemal identyczna, k o s z m a
r.
Instalacja powiodla sie bez problemow, protokoly dla
sieciowki i dialupa sa, ale adresow ( internecie) i poczty nie wybiera.
Czy w jego konfiguracji kompa (chodzi o VIA+Duron) sa dodatkowo potrzbne sa
jakies cuda.
 Dlatego pytanie "A moze to VIA powduje konflikt ?????"
Nie mam doswiadczen z VIA dlatego pytam, czy czy jest to mozliwe, ze ona
wszystko knoci.

> W systemie powinnien byc zaistalowany TCP/IP 2 razy - dla sieciowki i
> dla modemu.

Tak, bylo

> Modem ustawinia automatyczne a sieciowka stale. Bys moze po
> wlozeniu karty sieciowej przejmuje ona protokol dostepny dla modemu.

Tak, bylo

PS
> Ja bym w tym kierunku szukal rozwiazania, ale oczywiscie errare humanum
est.

Taaak, consentior.
"Nil desperandum (Horacy)"
"Labor omnia vincit (Wirgiliusz)"