Re: SPDIF w SB Live 1024 i Coaxial

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_wp.pl)
Data: Mon 26 Mar 2001 - 20:33:08 MET DST

> Po pierwsze nie myl sygnału digital z analogiem!!!

nie mylę. doskonale zdaję sobie sprawę, z tego, że dane cyfrowe mogą być
przesyłane szeregowo na jednej lini, ale to wcale nie oznacza, że tak musi
być. po drugie to właśnie chciałem się dowiedzieć, czy to może być jack
stereo czy musi być mono.

> Aby podłączyć musisz kupić kabel (jeden kabel!!!) minijack (po obkońcach
lub z
> jednej chinch)lub chinch (w sklepach są najczęściej kable na dwa kanały -
taki
> ci niepotrzebny - potrzebujesz tylko jedną więzkę takiego kabla).
> jeśli bedzie to kabel o jednakowych końcowkach bedzie ci potrzebna
odpowiednia
> przejściówka. Jak by były problemy to w łatwy sposób możesz zmienić jedną
> końcówkę.
mam tą przejściówkę, tylko właśnie z jakciem stereo. zaobserwowałem przy tym
dziwną (lub niekoniecznie) sprawę (po części opisałem procedurę we
wcześniejszym poście): po podłączeniu do coaxiala chincha (podwójny) do
kompa ww. przejściówka . Co się dzieje: po podłączeniu jednego z chinchy gra
na przednich głośnikach przeód, a po podłączeniu drugiego chincha gra tył.
Czy to by nie oznaczało, że jednak w Live jest gniazdo jacka stereo, bo
przecież przesyłane dane szeregowo, czy to z jednego, czy z drugiego chincha
powinny być te same gdyby było to gniazdo mono? AAA i co?
Dodam tylko, że muza gra, ale coś dla mnie za cicho: żeby słyszeć muze na
średnim poziomie to muszę stawić 2/3 powera w amplitunerze, a to raczej za
dużo. Coś mu tu śmierdzi.

Pozdro. Seba