Problem z HDD Fujitsu i Seagate w jednym systemie

Autor: Łukasz 'ptashek' Szmit (Lukasz.Szmit_at_scg.no_junk.gliwice.pl)
Data: Tue 27 Mar 2001 - 11:46:28 MET DST

Witam,

Mam dwa dyski:
    - Seagate ST33240A (3GB) EIDE, PIO4
    - Fujitsu [nie pamiętam oznaczenia] (20,4GB) ATA100

Za nic w świecie nie mogę ich zmusić do pracy!
Płyta główna to ECS P6VXA, FSB-133MHz, PIII 733MHz, BIOS Award 6.00PG z
08/01/2001.

Chcę je podłączyć tak:

    - Seagate - secondary master, LBA, PIO4
    - Fujitsu - primary master, LBA, UDMA100

Ustawienia na zworkach:

    - Seagate - Master or Standalone,
    - Fujitsu - Master or Standalone,

zero reakcji - widać tylko Fujitsu.
Poniżej kolejne konfiguracje i opis efektu:

    - Seagate (Slave) i Fujitsu (Master) na jednej taśmie
    Nie widać żadnego dysku.

    - Seagate (Master) i Fujitsu (Slave) na jednej taśmie
    Widać tylko Fujitsu.

    - Seagate (Slave na IDE1) i Fujitsu (Slave na IDE2)
    Widać oba... ale po starcie BIOS twierdzi "no system disk or disk error"

Próbowałem też każdej innej konfiguracji zworek i podłącznie do IDE - nawet
coś takiego: Seagate jako Slave i Fujitsu jako Slave na tej samej taśmie (o
dziwo widać Seagate'a). W starym kompie, gdzie Seagate pracował z Quantum
LPS170 ProDrive (162MB) działało ustawienie: Seagate jako Master with
non-ATA Slave, Quantum jako Master.... i co najdziwniejsze cacy to działało
na jednej taśmie (ST był masterem a QT slavem). Seagate'y znane są z
oporności w pracy z innymi dyskami ale żeby aż tak? Gdzie tu zgodność ze
standardem?!

Pomóżcie - jeśli wiecie jak - bo szlag mnie trafia a muszę jakoś podpiąć te
dwa dyski.
Dziękuję (jeśli można prosiłbym o kopię listu na mail [pamiętaj o wycięciu
no_junk z adresu])

--
Ptashek.