Stuki dysku twardego

Autor: AO (art321_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 27 Mar 2001 - 10:54:39 MET DST

Czy ktoś spotkał się ze stukami HDD Seagate, przypadek taki mam z dwoma
dyskami, modeli nie pamiętam ale jeden to 4,3GB (ok1,5roku) a drugi to 8,4
GB (1mies) Ten pierwszy na początku dziłał ok, teraz (chodzi w DELL-u) przy
starcie bios pisze jakieś dziwne rzeczy ale wykrywa i startuje , Windowsy98
starują z nim długo (ok5min) przy czym słychać jakis czas równomierne stuki
ale w końcu sie odpala i można powiedzieć że jest OK, Win2K radzi sobie
lepiej (szybciej startuje) chociaż też chwilę ,,grzebie'' coś w dysku i
później jest też OK.

Przypadek z drugim dyskiem
Kupiony nowy, wstawiony do kompa, Fdisk, partycje , format (podział na dwa)
i instalka Winda98 OK wszysto działa, poszedł do klienta.
Po tygodzniu działania klient zgłosił awarje ze Windy odpalaja się ok 10 min
po czym na ekranie napisane jest tylko ,,BŁĄD ODCZYTU NA DYSKU C itd'' na
tym koniec. Po wystartowaniu z dyskietki dysk jest widoczny, OK zrobiłe
reinstale Winda i poginęły prawie wszystkie programy w START > itd i nie
chodziły np Divix-y. Zrobiłem format, instalkę WindaME i narazie jest OK
Boje sie że może sie to powtórzyć,

Za wszelkie info dzięki
Pozdro