Re: Pamiec DIMM a jej wydajnosc

Autor: Adas (pioro_at_mops.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 26 Mar 2001 - 12:09:49 MET DST

Radoslaw Sokol wrote in message <3ABD9CA2.C7CE3D02_at_iname.com>...
>Różnica w wydajności pomiędzy CAS2 i CAS3 jest procentowo zawsze taka
>sama i wygląda mniej więcej tak, iż pamięć CAS2 pracująca na 100 MHz jest
>minimalnie szybsza niż CAS3 pracująca na 112 MHz (czyli jakieś 10 - 15%
>różnicy na korzyść CAS2).

>A ten Soltek nie ma w BIOSie możliwości ręcznego narzucenia CAS?
>Jeśli nie, to parametry SPD powinno się dać odczytać w miarę wiarygodnie
>jakimiś programikami krążącymi w sieci.

Ma, ale jakos automatycznie robi to duzo lepiej. Sadzac po cudach, jakie
wyczynia z tymi pamieciami (w testach AMD wyniki sa duzo mniejsze niz u
mnie) - mam na mysli prawdopodobne ustawianie na wartosci lepsze niz
nominalne - nie wiem, czy moge cos wiecej jeszcze chciec. Probowalem nawet
PC100 puscic na 133/2cas i poszlo. Ale w2k cos dlugo sie ladowal. Tak to nie
mialem jeszcze oznak niestabilnosci ze strony tego systemu.

pamieci >Różna w zależności od rodzaju zastosowań, ale potrafi być spora.
>Różnica jest np. przy silnej wielozadaniowości, gdzie dane nie mieszczą
>się w cache i często następuje wymiatanie i ładowanie cache. Różnica
>powinna też być w programach obrabiających bardzo duże bloki danych.
>Przy obróbce i przysłaniu bloków poniżej 128 KB nie zobaczysz
>praktycznie żadnej różnicy w transferach pomiędzy tymi ustawieniami.

Moze pomecze Cool Edita - podaje czas obrobki

Adas