Re: co kupic nagrywarke/cdrom/dvd

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 25 Mar 2001 - 13:27:36 MET DST

Hi,

-swr- wrote:

> ale mam problem z wyborem. Mianowicie czy kupic cd-rom,
> dvd, czy nagrywarke. Koszta wiadomo cd-rom okolo 200,

Przede wszystkim pomysl nad tym, czy często jesteś w stanie oglądać
filmy DVD (bo przez najbliższy rok czy dwa innego zastosowania napęd
DVD ciągle jeszcze nie będzie miał). Jeśli nie, od razu wyklucz DVD.

> Czy odczytujac cd w wypalarce bardzo przyspieszymy jej proces "stazenia"?

Mocno. Mniej więcej z pięciu lat do półtora roku czy dwóch lat.
Oczywiście wszystko to podaję tylko orientacyjnie i dużo tu zależy od
producenta napędu.

> (apropos: ile płytek średnio można wytopić na nagrywarce?)

Życia nagrywarki nie liczy się w płytach, ale w latach. Np. nagrywarki
Philipsa miały w zwyczaju padać miesiąc po gwarancji niezależnie od
tego, czy wypaliło się na nich 100 płytek, czy 1000 płytek (oczywiście
były i pojedyncze egzemplarze, które ciągnęły dwa, trzy czy nawet cztery
lata, ale to tylko wyjątki).

> Kupujac cd-rom warto zainwestowac w scsi, czy atapi wystarczy (na 2 lata
> :) ).

ATAPI. Chyba, że masz już dobry kontroler SCSI i dojście do w miarę
tanich napędów CD SCSI (bo trudno w tej chwili niestety kupić w Polsce
napędy CD-ROM i nagrywarki SCSI).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |