Re: Aktualizacja BIOSu.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 23 Mar 2001 - 22:13:50 MET

Hi,

B'Elanna Torres wrote:

> EEPROM mam w podstawce. A tak na marginesie, to jak stary BIOS zachowac na
> dyskietce?

EEPROM w podstawce to już duży plus dla Twojej płyty :) W razie
czego taki drobiazg może uratować płytę, bo programator Flash
EEPROMów nie jest sprzętem straszliwie rzadkim i można znaleźć
osoby, które za przysłowiowe piwo w razie czego zaprogramują kość.

Przy programowaniu najprawdopodobniej zostaniesz poproszona o
decyzję, czy zapisać stary BIOS na dyskietce. Polecam skorzystać
z tej opcji i jeśli nie powiedzie się to, nie kontynuować operacji
(AwardFLASH po zapisaniu BIOSu na dyskietkę pyta się, czy teraz już
nagrywać nową zawartość). _Nie_ nagrywaj ani nie programuj BIOSu
z dysku twardego -- dyskietka zawsze pozwala zanieść BIOS do
kogoś innego i oszczędzić szukania w sieci starszej wersji.

> Wiesz moze gdzie moglabym znalezc taka instrukcje, bo w instrukcji do mojej
> plyty nic o tym nie ma (tylko wzmianka, ze wymiana BIOS jest w ogole
> mozliwa).

Niestety w tym przypadku instrukcja do płyty jest ostatnim miejscem,
w którym należy szukać informacji (choć w innych przypadkach akurat
jest pierwszym) :(

Nosiłem się z zamiarem napisania takiej instrukcji już od wielu
miesięcy i pod adresem:

http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/bios/flash.html

jest już dostępna jej wstępna wersja. Mam nadzieję, że nic jej nie
brakuje. Na razie nie ma linków ze strony głównej, a linki na samej
stronie instrukcji też nie działają, ale nie o to chodzi :)

W razie wątpliwości -- pytaj się.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |