Re: twardziel jaki ?

Autor: Radek Kaczyński (rkaczynski_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 22 Mar 2001 - 22:07:41 MET

Użytkownik housik <housik_at_icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99dm98$kdk$1_at_news.tpi.pl...
> Czesc , Zamierzam kupic twardziela 20-40 GB , Z tym ze jest maly
problem
> . Mam UltraDMA33 tylko , a nie chce zmieniac plyty glownej . Myslicie ze
> bedzie zbyt waskie gardlo dla nowego HD ? Slyszalem ze dyski IBMa sa
> najlepsze . Tez tak uwazacie ?
>
> pozdrawiam
>
> housik

UDMA 33 nie jest zbyt wąskim gardłem, dla dysku UDMA 66/100. Mam płytę Asusa
p3bf z takim własnie kontrolerem, i w 99 % zastosowań nie widzę żadnej
róznicy między pracą tego samego dysku na płytach z obsługą nowszych
standardów. Składam sporo komputerów, więc miałem okazję przetestować
kilkanascie typów płyt i jedynie na komputerach przeznaczonych do pracy ze
złożonymi bazami danych dało się odczuć zuważalny (10-15%) wzrost
wydajności. Teoretycznie dużo większe możliwości interfejsu UDMA 100 na
dzień dzisiejszy nie są po prostu wykorzystywane i jeśli nie jest się
maniakiem benchmarków, nie nalezy się przejmować całym marketingowym szumem
wokół UDMA 100, AGPx4 itp.
Ja preferuję IBM-y (obecnie chyba najszybsze), i Fujitsu (najcichsze).
pozdrawiam: Radek