Re: Aktualizacja BIOSu.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 22 Mar 2001 - 18:16:02 MET

Hi,

B'Elanna Torres wrote:

> 1. Czy nowy BIOS moze przyspieszyc (lub spowolnic?) prace komputera?

Może.

> 2. Jakie sa niebezpieczenstwa zwiazane z instalacja nowego BIOSu?

Powodów nie będę wymieniał, dam tylko skutek: martwa płyta główna,
poważny stres i konieczność ratowania płyty na sposoby zależne od
tego, czy układ jest w podstawce czy wlutowany i czy działa
BootBlock BIOS czy też jego też szlag trafił.

> 3. Czy jesli podczas instalacji BIOSu wystapia jakies problemy, to moge
> jakos proces odwrocic lub zrobic cos, aby plyta glowna nie nadawala sie na
> smietnik?

Jeśli Flash EEPROM jest w podstawce, można zaprogramować go w zewnętrznym
programatorze lub programować metodą "na gorąco" wymieniając kości z
drugim komputerem. Jeśli jest wlutowany, to można się tylko modlić, by
awaryjny BootBlock BIOS zadziałał i załadował starą zawartość BIOSu
(którą należy zachować na dyskietce).

> 4. Jak czesto podczas wymiany BIOS wystepuja jakies problemy (tzn.
> szacunkowo, na ile na ile osob mialo problemy).

Jak się zrobi wszystko według dokładnych instrukcji (które prawdę
mowiąc trudno znaleźć w sieci), i nie wysiądzie prąd, to ryzyko jest
prawie że zerowe. Ja sam aktualizowałem BIOS tylko z pięć razy, ale
nigdy nie miałem żadnych problemów. Z najbliższych moich znajomych
tylko jedna osoba kiedyś zabiła BIOS, ale udało się go odratować
metodą "wymiany na gorąco".

> 5. Skad moge sciagnac najnowsze wersje BIOSu dla mojej plyty (mam P6BAT-A+
> na ukladzie VIA)

Ze striny producenta płyty i tylko z niej :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |