Re: Co zroić, żeby było OK

Autor: Steve (steve_at_gip.com.pl)
Data: Thu 22 Mar 2001 - 10:15:25 MET

Użytkownik "Malaga" <johny_at_spox.eu.org> napisał w wiadomości
> Mam AMD K6 2 500, 64 Ramu, TNT2 M64 32 mega.,
> No i filmy troche mi skaczą. Jaka jest tego przyczyna? Czy zamało Ramu? A
> może w ustawieniach karty trza coś zmienić? Pomóżnie mi proszę. Dajcie
jakąś
> rade żeby optymalnie można dało się oglądać DivX-y.

Najczęściej przyczyną skakania obrazu jest co ciekawe karta dźwiękowa ISA.
Sam mam AMD K6-2 500, 96MB RAM, TNT2 M64 32MB TVout i wszystko b. dobrze
chodzi choć zdarzają się filmy źle przekonwertowane którym pomaga tylko
duuuużo szybszy procesor.
Z kartą ISA OPTi931 - ledwie się wyrabia z mało obciążającymi filmami.
Z kartą PCI ESS Solo1 bez problemów odtwarza nawet te "gorsze" filmy. Tylko
b.żadko się zdarzają takie na których się zacina.

I jeszcze mała uwaga: stosuj detonatory optymalizowane pod TNT2 a nie
najnowsze optymalizowane pod GF.

Zrób tak. Odinstaluj kartę dźwiękową. Sprawdź na jakim poziomie masz
obciążenie procesora podczas obsługi tylko video.
Jeśli jest na poziomie do 80% to z kartą dźwiękową PCI powinien się wyrobić,
jeśli jest ISA to może mu brakować czasu na przetwarzanie.

Obciążenie procesora możesz sprawdzić np. Monitorem systemu. Pamiętaj że daj
kompowi czas na rozpędzenie się podczas odtwarzania filmu (najlepiej
obejrzyj jakieś 5 minut akcji o b. zmieniających się obrazach w ostatnim
fragmęcie i wtedy się przełącz na monitor systemu - da Ci to obraz
obciążenia).

--
Steve