Re: Prosze o opinie o Seagate 40,0GB ATA/100 (U5) (ST340823A)

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Wed 21 Mar 2001 - 21:32:43 MET

 Pawel Boguszewski <pmbogusz_at_1234poczta.onet.pl> napisal(a):

>dodam, ze dysk nie musi byc strasznie szybki. Bardziej zalezy mi na
>pojemnosci i ewentualnie na cichej pracy. IBM jest super, ale troszke
>jest za drogi. Ewentualnie rozwazam Samsung 40,8 GB ATA/100

Samsunga omijaj szerokim łukiem, bo firma ta robi
dyski dość zawodne.

Polecam Fujitsu - największa pewność
i niezła wydajność, przy tym dysk te są ciche
i mało się grzeją - np. na olejowym łożysku
dysk 7200 w kieszeni bez chłodzenia po paru godzinach
ostrej pracy jest _tylko_ ciepły. Fujitsu 7200 na
zwykłych lożyskach (IIRC seria MPF3204AH)
grzeje się już bardziej, ale i tak jest mu daleko
do stwierdzenia, że jest gorący.
Zaś co się tyczy głośności, to wg producenta
na olejowym łożysku dysk ma 22db, co
stawia ten dysk w ścisłej czołowce (może nawet jako 1). W praktyce
jest rzeczywiście cichy, choć nie tak jak człowiek
by sobie życzył :-)
Zaś wielkość to zdaje się, że są już 40 GB na oleju.

Xaltuton