Re: Problem z modemami a moze TPSA ?

Autor: Pawel Boguszewski (pmbogusz_at_1234poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Mar 2001 - 16:07:04 MET

Duraleks wrote:
> Mam bardzo "ciekawą" zagadko/problem z modemami podłączanymi
> na komputerze w domu mojej znajomej.
> Chodzi o to że ŻADEN modem podłączony do jej linii telefonicznej
> nie "widzi" sygnału - tak jakby nie był podłączony.
> W windowsie modem jest rozpoznawany automatycznie, instaluję
> sterowniki z dyskietki i wszystko jest cacy. Żadnych konfliktów
> czy innych problemów oprócz tego jednego - Modem nie widzi
> "sygnału telefonicznego". Telefon podłączony tym samym
> kablem działa (od wielu lat).

Moze to byc wina fachowcow-monterow. Po prostu kabelki w wtyczce starego
typu nie zawsze sa jednakowo podlacznane. Sygnal musi byc podany do
modemu na dwa srodkowe slaczas wtyczki (tej nowej, malej). Jezeli
laczysz sie przez przejsciowke, to ja rozkrec i kabel co ze sciany
wystaje (2zylowy )podlacz tak, aby byl styk z zylami po srodku nowej
wtyczki kabla do modemu.

Mialem pare razy takie przypadki i w/w sposob pomagal.

--
Pozdrowionka
Pawel Boguszewski