Re: Przystawka do skanowania slajdów?

Autor: Krzysztof Kucharski (d160_at_poland.com)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 23:02:23 MET

Użytkownik Qwerty <Qwerty_at_gwiazdy.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:lrhfbt8um7mra3gk4gemk4d89q0cfq72hl_at_4ax.com...
> On Tue, 20 Mar 2001 09:44:30 +0100, "krokiet"
> <krokiet_at_jasna.tarnow.pl> wrote:

[...]
> Tak się zastanawiam - a gdyby tak na szybę skanera rzucić
> slajd/negatyw z rzutnika czy powiększalnika? Próbował ktoś takiej
> sztuki?
[...]

Tak, ja :-).
Warunkiem powodzenia jest zastosowanie _silnego_ źródła światła w głowicy
powiększalnika i/lub wyłączenie lampy skanera. W moim Microtek Phantom nie
potrafię, niestety, wyłączyć lampy bez ingerencji wewnątrz obudowy skanera
(plomby ...).
Zastosowałem lampę halogenową 100 W / 220 V od rosyjskiego rzutnika do
slajdów.
Efekt końcowy - lepszy niż z firmowego "paścia" p.t. Microtek LightLid 35,
chociaż też nie rewelacja.
W sumie - trójkombinacja norweska albo sięganie lewą ręką do prawej kieszeni
:-).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski