Re: Zaleznosc miedzy L2cache proc. a iloscia obslugiwanego RAM?

Autor: Paweł R. Nadolski (yogurt_at_pitow.wroc.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 16:25:14 MET

On Tue, 20 Mar 2001, Krzywarp wrote:
> Taka zależność jest na płytach Socket 7 z chipsetami VIA, gdzie L2 jest na
> płycie. Jeżeli jest 256 kB L2, to chipset buforuje 64 MB RAM, jeżeli jest
> 512 kB, to buforowane jest 128 MB, jezeli jest tam 1024, to 256 MB, a jeżeli
> 2 MB, to buforuje się 512 MB RAM. Nie słyszałem o takich właściwościach w
> przypadku innych chipsetów do Socket 7.

Też były. Np. chipsety intela miały następujące ograniczenia:
http://www.magsys.co.uk/mbs/intelcp.html
Czego często nie wykorzystywały płyty (zazwyczaj cache pierwszych
64MB): http://www.magsys.co.uk/mbs/intelmb.html

> Tym bardziej nie słyszałem o takich ograniczeniach w
> architekturach Slot 1, Socket 370, Socket A, czy Slot A.

Powiedzmy, że skoro pokrywa się z ilością obsługiwanej pamięci, to
ograniczenia nie ma.

Pozdrawiam

--
Yogurt                                  mailto:Yogurt_at_pitow.wroc.pl
Prezent dla kogoś?    Le Clip!    http://www.pitow.wroc.pl/~LeClip/