Re: Zaleznosc miedzy L2cache proc. a iloscia obslugiwanego RAM?

Autor: Krzywarp (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 13:56:35 MET

Taka zależność jest na płytach Socket 7 z chipsetami VIA, gdzie L2 jest na
płycie. Jeżeli jest 256 kB L2, to chipset buforuje 64 MB RAM, jeżeli jest
512 kB, to buforowane jest 128 MB, jezeli jest tam 1024, to 256 MB, a jeżeli
2 MB, to buforuje się 512 MB RAM. Nie słyszałem o takich właściwościach w
przypadku innych chipsetów do Socket 7. Tym bardziej nie słyszałem o takich
ograniczeniach w architekturach Slot 1, Socket 370, Socket A, czy Slot A.
pozdrawiam
Krzysiek